جزئیاتی از تغییرات جدید در گیم‌پلی FIFA 19 منتشر شد

0
169

الکترونیک آرتس هر سال یک نسخه از عنوان FIFA منتشر می‌کند و هر سال نیز تلاش دارد تا با اعمال بهبودهایی جزئی در این سری، آن را هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک کند و یا حداقل هدف این بوده است. گاها شاهد بوده‌ایم که الکترونیک آرتس با هر یکی دو قدم رو به جلو، دو قدم نیز به عقب برداشته است اما در مجموع و در اغلب اوقات شاهد ایجاد بهبودهایی در FIFA بوده‌ایم.

به تازگی الکترونیک آرتس به برخی از بزرگ‌ترین تغییرات ایجاد شده در گیم‌پلی FIFA 19 اشاره کرده است که بسیاری از این تغییرات در صدر خواسته‌های انجمن طرفداران FIFA قرار دارد. الکترونیک آرتس در این زمینه به چند تغییر قابل توجه اشاره کرده است: سیستم لمس توپ فعال، تاکتیک‌های پویا، نبردهای ۵۰/۵۰، زمان‌بندی ضربه پایانی و تکنولوژی Real-Motion بازیکن.

سیستم لمس توپ فعال:

 

طبق اظهارات الکتررونیک آرتس، سیستم لمس توپ فعال در FIFA 19، تغییراتی اساسی در نحوه کنترل توپ و کارهای قابل انجام با آن توسط بازیکنان ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، سیستم جدید، حوزه‌هایی جدید در بخش گیم‌پلی بازی ایجاد می‌کند که قبلا شاهد آن نبوده‌ایم.

روش‌های جدید ضربه به توپ، دریافت آن و حرکت با توپ به نحوی بهبود یافته‌اند تا بیشتر حسی طبیعی و سیال را منتقل کنند و با فراهم آوردن امکان کنترل نزدیک‌تر توپ، اختیارات بیشتری را در هر حرکت به بازیکنان می‌دهد.

الکترونیک آرتس در ادامه افزود:

ابزارها و انیمیشن‌های فراوانی به سیستم کنترل توپ اضافه شده‌اند تا تنوع بیشتری در حرکت با توپ ایجاد شود. مخصوصا حال مفاهیم متعددی برای به دام انداختن توپ وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به disguise trap اشاره کرد؛ یک نمایش ظاهری که با هر لمس جزئی توپ باعث می‌شود که مدافعان به جهتی اشتباه رفته و فریب بخورند. با استفاده از حرکت‌های بازیکنان حرفه‌ای مانند تونی کروس که با هدایت مدافعان به جهتی اشتباه، فضاسازی کرده و موقعیت را برای هم‌تیمی‌های خود باز می‌کند، بازی را به واقعیت نزدیک‌تر کرده‌ایم.
به مانند روش‌های جدید تسخیر توپ، انیمیشن‌های ناگهانی جدیدی به منظور ایجاد خلاقیت بیشتر در حمله‌ها ایجاد شده است. بازیکنان می‌توانند از سر، سینه، زانوها و پاهای خود برای تغییر جهت ناگهانی توپ و گیج‌کردن مدافعان و باز کردن فضا برای ترتیب دادن یک حمله سریع استفاده کنند. همانند کیلین ام‌باپه که با تکنیک خود مدافعان را فریب می‌دهد، شما نیز می‌توانید در FIFA 19 حرکاتی را با توپ انجام دهید که فکر نمی‌کردید امکان داشته باشد و حریف خود را با افسوس برای شکست خوردن رها کنید.
سیستم لمس توپ فعال با فعال کردن روش‌های نوآورانه بسیار در تعامل با توپ و ایجاد امکان کنترل بیشتر در هر لحظه، FIFA 19 را بیشتر از هر وقت دیگری در تاریخ غنی این سری، به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.

 

تاکتیک‌های پویا:

FIFA 19 با الهام گرفتن از عنوان Football Manager، تغییرات بسیاری را در تاکتیک‌های درون بازی ایجاد کرده است. این تغییرات شاید برای همه کارایی نداشته باشد؛ با این وجود بازیکنانی که تمایل دارند تا بیشتر در جزئیات تاکتیکی بازی غرق شوند، قبل از شروع بازی و در طول آن، کنترلی عمیق‌تر و پیچیده‌تر بر نحوه بازی تیمی خواهند داشت.

آماده‌سازی‌های قبل از بازی مانند عنوان قبلی خواهد بود ولی حال تاکتیک‌های پویا (Dynamic Tactics) ، اجازه اعمال چندین ترکیب و نقشه را برای بازی می‌دهد که می‌توان در طول بازی آن‌ها را عوض کرد.

تاکتیک‌های پویا تغییرات وسیعی در رویکردهای هجومی و دفاعی شما ایجاد می‌کند و با مشخص شدن نقشه‌های بازی برروی D-Pad، شما می‌توانید آن‌ها را سریع و بدون معطلی عوض کنید.

با اضافه شدن این سیستم، راه‌اندازی تیم‌تان مهم‌تر از قبل شده است. اگر بیشتر به دنبال انتخاب تاکتیک‌های احتیاطی باشید، بازیکنانتان سعی می‌کنند بیشتر توپ را حفظ کرده و با احتیاط بیشتری بازی کنند. اگر تاکتیک‌های سرعتی را انتخاب کنید، بازیکنانتان برای ایجاد فرصت‌های رو به جلوی بهتر و سریع‌تر، بیشتر ریسک می‌کنند. نکته کلیدی این است که نه تنها باید تاکتیک‌های مخصوص خود را اعمال کنید بلکه باید به تاکتیک‌های هوش مصنوعی یا حریف مقابل خود نیز واکنش مناسبی نشان دهید.

زمان‌بندی ضربه تمام‌کننده:

زمان‌بندی ضربه پایانی یک مکانیزم کاملا جدید است که با گزینه زمان‌بندی مناسب خود، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هر ضریه‌ای را به یک شوت در سطح جهانی تبدیل کنند.

اگرچه در این ویژگی زمان‌بندی حائز اهمیت است، با این وجود روند کلی شوت زدن تغییر چندانی نداشته است. در واقع شما می‌توانید این ویژگی را کاملا نادیده بگیرید؛ ولی اگر می‌خواهید شوت‌هایتان مهارنشدنی و همراه با قدرت و دقت بیشتری باشد، می‌توانید به سادگی بعد از ضربه زدن به توپ، از همان دکمه برای زمان‌بندی مناسب استفاده کنید.

اگر این دکمه را خیلی زود و یا خیلی دیر فشار دهید، ممکن است حتی باعث بدتر شدن شوت شما شود. بنابراین برای شروع بهتر است که FIFA Trainer را فعال کنید که به موجب آن یک نوار رنگی روی سر بازیکن نمایان می‌شود. وقتی لغزنده به قسمت سبزرنگ در وسط نوار برسد، زمان مناسب فرا می‌رسد و پیام !Great Timing در بالای آن ظاهر می‌شود.

شما می‌توانید هر موقع که خواستید Trainer را خاموش کنید. در این صورت هنگام شوت زدن، بازخورد آن از طریق یک شاخص مثلثی اعلام می‌شود که با اعمال زمان‌بندی پایانی مناسب، به رنگ سبز درخواهد آمد.

همانطور که انتظار می‌رفت، هر چقدر فرایند شوت زدن سخت‌تر باشد، به همان اندازه نیز زمان‌بندی مناسب برای آن دشوارتر خواهد بود.

یکی از بزرگترین مشکلات کیفی در چند عنوان اخیر FIFA نبردهای ۵۰/۵۰ بود. طبق اظهارات الکترونیک آرتس، ترکیب واکنش‌های کاربر با مشخصه‌های بازیکن در جدال بر سر توپ‌های آزاد در زمین بازی، تعیین‌کننده برنده مالکیت توپ خواهد بود و در این زمینه بهبودهایی حاصل شده است.

علاوه بر این، هوش تیمی و آگاهی تجسمی بهبود یافته است که به موجب آن هر تلاشی برای کسب مالکیت توپ حائز اهمیت است.

بزرگ‌ترین مشکل FIFA 18 با نبردهای ۵۰/۵۰ این بود که گاها موتور فیزیکی بازی به طور موقت از کار می‌افتاد و باعث غیرواقعی‌ شدن نبردهای ۵۰/۵۰ می‌شد. امیدواریم این مشکل در FIFA 19 رفع شود.

تکنولوژی Real-Motion بازیکنان:

طبق اظهارات الکترونیک آرتس، سیستم انیمیشن در حال تغییر بازی، دوباره از چندین فیلتر رد شده است تا شخصیت بازیکن را تضمین و سرسختی او را هنگام حرکت در طول زمین بازی افزایش دهد.

به طور ویژه؛ انیمشن‌های بهبودیافته برای محافظت تاکتیکی، متعادل‌سازی تاثیرات و تنه‌های فیزیکی، بهتر از همیشه پیاده شده‌اند که باعث واقع‌گرایانه شدن بیشتر بازی شده است.

 

 منبع  گیمفا 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید